perjantai 3. toukokuuta 2013

Haasteista

Uusi haaste. Kiitos Iina. Kysymykset ja vastaukset saavat kuitenkin jäädä odottamaan parempaa aikaa, koska muuten huomaan kohta kirjoittavani pelkkiä kysymyksiä ja vastauksia ja käyttäväni kaiken aikani haastettavien blogien etsimiseen.

Oma elämäkin tarjoaa tällä hetkellä ihan kylliksi haastetta. Tajusin vappuna, että olen käyttänyt järjettömän paljon aikaa itseeni - opiskeluun, rentoutumiseen, oleskeluun, urheiluun - ja jättänyt muut ihmiset ihan huomiotta. Tietenkin voisin olla hyvin tyytyväinen, että pystyn viihtymään itsekseni ja tekemään asioita, jotka edistävät hyvinvointiani ja mahdollisesti auttavat minua tulevaisuudessa, mutta kyllä elämästä silti pitäisi löytää aikaa muillekin vaikka se tarkoittaisi välillä valvomista ja päänsärkyä.

Saan välillä kuulla leikkimielistä kuittailua siitä, että olen keski-ikäistymässä, mutta oikeastaan se on ihan totta. Minun pitäisi löytää joku tasapaino terveellisen ja turvallisen elämän ja opiskeluelämän väliltä. Ratkaisu ei ole juhliminen vesilinjalla, koska univelka aiheuttaa minulle yhtä pahoja oireita kuin alkoholikin. Enkä minä halua pilata lenkkiäni huonolla ololla, oli syy siihen mikä tahansa.

Luulen, että olen elänyt vähän hedonismin paradoksissa. Olen minimoinut kaiken epämiellyttävän silläkin uhalla, että olen menettänyt paljon miellyttävämpiä hetkiä. Toisaalta tämä kevät on ollut yksi elämäni onnellisimmista. Olen varma, että suurin syy siihen on nimenomaan juoksu ja sen aiheuttamat rutiinit, jotka toisaalta vieroittavat minua ikäisteni elämästä. Totesin eilen, että ei ihme, etten ole tuntenut itseäni yksinäiseksi kurjaksi, kun olen jättäytynyt pois useimmista bileistä, koska kun ne alkavat kunnolla käynnistyä, minä olen jo menossa nukkumaan. Enkä voisi kuvitellakaan enää palaavani myöhäänvalvomisen ja nukkumisen unirytmiin. Sitten aikani ei ainakaan riittäisi yhtään mihinkään, koska minä kykenen iltaisin vain passiiviseen television tuijotteluun tai hajamieliseen internetin selaamiseen.

Ehkä kesä ja lisääntynyt vapaa-aika saa ajankäyttöni palaamaan uomiinsa. Sitten minulla saattaa olla aikaa blogihaasteillekin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti